Pierwsze wydanie PUBG było przeznaczone specjalnie dla Microsoft Windows. Miało to miejsce w marcu 2017 r. Za pośrednictwem modelu wczesnego dostępu obsługiwanego przez Twitch. Pierwsze pełne wydanie miało miejsce w grudniu 2017 r., a premiery na Xbox Game Preview i Xbox One pojawiły się później w tym samym miesiącu. Pełne wydanie miało miejsce w 2018 roku. W tym samym roku ukazała się darmowa wersja PUBG na urządzenia mobilne z systemem iOS i Android wraz z portem PlayStation 4. W 2020 roku wydano silniejszą wersję, aby obsłużyć transmisje na stadionach.
Po pełnej premierze do czerwca 2018 roku sprzedano ponad 50 milionów kopii PUBG. Dziś w PUBG zarejestrowanych jest ponad 400 milionów graczy. Często osiąga szczyty ponad 3 milionów jednoczesnych graczy. Wersja mobilna odnotowała ponad miliard pobrań do marca 2021 r., zgarniając ponad 6,2 miliarda dolarów.
Rozgrywka
Na początku gry gracze są upuszczani na wyspę z mapą. Tutaj natychmiast wyruszyli na poszukiwanie broni do obrony i ataku na rywali. Muszą pozostać na mapie we wszystkich punktach. W miarę postępów w grze rozmiar bezpiecznego obszaru nadal się zmniejsza.
Gracz musi cały czas starać się być w bezpiecznym miejscu, aby zmniejszyć ryzyko śmiertelnych ataków. Szybkie myślenie i reagowanie to niezbędne umiejętności, aby wygrać. Recenzenci chwalili zdolność gier do obsługi graczy o niskim poziomie umiejętności, jednocześnie pozostając wyzwaniem dla tych z zaawansowanymi umiejętnościami.
Gatunek battle royale zawdzięcza dużą popularność PUBG. Spopularyzował gatunek do tego stopnia, że natychmiast po jego pierwszym wydaniu firma Epic przeniosła się do stworzenia modelu Battle Royale swojej gry, Fortnite. Jego efekt doprowadził również do powstania klonów w Chinach w nieoficjalnym charakterze. Sukces gry został doceniony kilkoma nominacjami w kategorii Gry Roku.
Gra zdobyła między innymi nagrody takie jak Mobile Game of the Year (PUBG Mobile) na 36. Joystick Awards, Esports Game of the Year na 2018 2018 SXSW Gaming Awards, Best MultiPlayer Game na The Game Awards 2017. Niektóre kraje, takie jak Gujarat (Indie), Irak, Nepal, Jordania i prowincja Aceh w Indonezji, uważały, że ludzie grają za dużo.