W ciągu dziewięciu lat istnienia organizacja posiadała liczne działy w branży esportowej. Zwykle wchodzą i wychodzą z niektórych tytułów, zależnie od potrzeb. Ich obecność była odczuwalna w Overwatch i League of Legends, gdzie mają własne drużyny. Inne niefranszyzowe zespoły działające w ramach marka Cloud9 obejmują Call of Duty, Battle Royale, Apex Legends, Fortnite, Halo, Dota 2, Hearthstone, Counter-Strike, Valorant, Smite, World of Warcraft i Teamfight Tactics.
W tej profesjonalnie prowadzonej organizacji przez cały czas pojawia się i wychodzi wielu graczy. Mają akademię, w której nieustannie pojawiają się nowe talenty. Niektóre z najpopularniejszych nazwisk w ich profesjonalnym składzie to Skadoodle (Tyler Latham), N0thing (Jordan Gilbert), Stewie2k (Jakey Yip), EternaLEnVy (Jacky Mao), autimatic (Timothy Ta) i b0ne7 (Pittner Armand). Są to najlepsi gracze i kluczowi gracze w składzie, który obejmuje ponad 100 graczy i najpopularniejsze drużyny e-sportowe. Firma płaci graczom ponad 1 600 000 USD rocznie.
Rozwój i ekspansja
Błyskawiczny sukces pierwszej dywizji LoL zachęcił Cloud9 do ekspansji na inne dywizje. W 2014 roku dołączyli do e-sportu Smite. W 2014 roku utworzyli dziewięć nowych dywizji. Problemy wewnętrzne doprowadziły do rozwiązania w 2014 roku, ale został on przywrócony w 2015 roku. Vainglory, wiodący e-sport organizacji z ekranem dotykowym, powstał w 2015 roku. Organizacja została zarejestrowana we wrześniu 2016 roku, stając się obecne Cloud9 Esports, Inc.
Ten wzrost sprawił, że Cloud9 stał się słynną drużyną e-sportową z ponad milionem fanów, którzy spędzili łącznie 15 milionów godzin na śledzeniu graczy stroju. Efektem netto był napływ sponsorów. W 2017 roku korporacja skorzystała z 28 milionów dolarów finansowania od takich firm jak Alex Ohanian, Hunter Pence i Craft Ventures.
The Liga Rakietowa oddział został utworzony w 2017 roku. Riot Games poinformowało o zabezpieczeniu slotu LoL Championship Series przez Cloud9 za około 10 milionów dolarów w tym samym roku. W ramach ważnej współpracy z Red Bullem w 2018 roku gracze Cloud9 nosili między innymi koszulki Red Bulla. Otrzymali również 50 milionów dolarów w kolejnej rundzie finansowania. Założyli siedzibę główną i bazę treningową o powierzchni 30 000 stóp kwadratowych w Los Angeles, co sprawiło, że otrzymali od Forbesa ranking MVP firmy e-sportowej. Wartość firmy w 2020 roku wyniosła 350 milionów dolarów.