Gry e-sportowe w Austrii rozpoczęły się w latach 70. XX wieku. Wtedy pojawiły się wczesne gry wideo, takie jak Invaders i Asteroids. Jednak gry były głównie w celach rozrywkowych. Z biegiem czasu rynek gier elektronicznych stał się zbyt konkurencyjny. Z roku na rok na rynek pojawiało się coraz więcej gier, przy czym nowsze są bardziej zaawansowane.
Komputery i konsole do gier stały się znacznie bardziej dostępne w latach 90., które zapoczątkowały inną erę elektronicznych gier sportowych. Gracze zaczęli grać w sieciach lokalnych. Niedługo potem gracze mogli podłączyć swoje komputery i konsole do Internetu, aby cieszyć się grami wieloosobowymi bez ograniczeń geograficznych.
Jednak dopiero w 2000 roku zakłady na gry elektroniczne zaczęły zyskiwać na popularności. W tamtym czasie żadna uznana organizacja nie regulowała branży gier eSports, co sprawiło, że dostawcy zakładów unikają oferowania rynków zakładów. To się stopniowo zmieniło, gdy streaming stał się popularny, a organizacje zaczęły organizować bardziej niezawodne renomowane imprezy i turnieje. Austriaccy gracze stali się jednymi z pierwszych, którzy przyjęli zakłady na eSporty, ponieważ eSporty były już popularne w kraju.
Przyszłość e-sportu w Austrii
Wielu ekspertów przewiduje, że hazard e-sportowy będzie nadal zyskiwał na popularności w przyszłości, prawdopodobnie w tempie wyższym niż obecnie. Dzieje się tak, ponieważ przepisy generalnie wspierają zakłady na eSporty. Postępy technologiczne sprawią, że branża e-sportowa będzie również mile widziana w zaawansowanych i bardziej rozrywkowych grach elektronicznych. To przyciągnie większe zainteresowanie światem hazardu.
Jednak rosnąca popularność zakładów e-sportowych w Austrii z dużym prawdopodobieństwem przyjmie nowe przepisy chroniące austriackich graczy przed skutkami korupcji i uzależnienia od hazardu. Rząd będzie również szukał sposobów na zwiększenie przychodów z branży, która nadal się rozwija.