Być może największym i najbardziej oczekiwanym turniejem Warcrafta jest ESL Pro Tour lub coś, co jest czasami znane jako Otwórz DreamHack.
Dreamhack powstał na początku lat 90. jako małe zgromadzenie kolegów z klasy i przyjaciół w piwnicy szkoły podstawowej w Malung, Szwecja. Został przeniesiony do szkolnej stołówki w 1994 roku, stając się wówczas jednym z większych regionalnych wydarzeń demonstracyjnych dotyczących technologii i gier. Było to również pierwsze wydarzenie, które zostało nazwane DreamHack.
Impreza, która odbyła się w 1997 roku w Arenie Kupolen w Borlänge, stała się największym LAN party w Szwecji i trzecią co do wielkości imprezą w Skandynawii w tym czasie. Ponadto DreamHack 2001 i kolejne wydarzenia odbyły się w centrum wystawienniczym Elmia w Jönköping, gdzie pozostaje od tego czasu.
15 listopada 2012 r. DreamHack ogłosił partnerstwo z Major League Gaming (MLG) i Electronic Sports League (ESL), aby wspierać wzrost i rozwój północnoamerykańskich i europejskich scen e-sportowych. Współpraca ta obejmowała uniwersalne rankingi, ujednolicone struktury konkurencji i inne funkcje.
30 września 2020 r. ESL ogłosiło, że postanowiło połączyć się z DreamHack. Obie firmy działają jako jedna, ale obie marki działają niezależnie. ESL Pro Tour 2020 to pierwsza na świecie profesjonalna trasa w Warcraft 3. ESL, we współpracy z DreamHack, organizuje, sponsoruje i jest gospodarzem wydarzenia.
Nic dziwnego, że najlepszym krajem, który pokonał konkurencję na arenie światowej, jest Korea Południowa. Kiedy Gen.G, kalifornijska firma e-sportowa, otworzyła Gen.G Elite Esports Academy w Seulu w 2019 roku, posunęli się tak daleko, że powiedzieli, że „Korea Południowa jest nadal uważana za mekkę e-sportu" i że „to jest tam, gdzie jest większość talentów"
Korea Południowa zawsze była definicją tego, jak wygląda konkurencyjna gra wideo. Gry online w Korei Południowej rozpoczęły się wcześniej i szybciej niż gdziekolwiek indziej na świecie. Kiedy naród po raz pierwszy wprowadził szybki Internet pod koniec lat 90., odnotował gwałtowny wzrost liczby całodobowych kafejek z grami, znanych jako huki komputerowe.
Te intrygujące, często podziemne miejsca przekształciły się w epicentra kultury gier, ostatecznie goszcząc nieformalne turnieje. Do roku 2000 południowokoreańskie kanały kablowe były pierwszymi na świecie, które transmitowały konkursy gier online.
Według niedawnego badania Ministerstwa Edukacji eSport jest obecnie piątą najbardziej rozpowszechnioną przyszłą pracą wśród Korea Południowa studentów, śledząc tylko sportowców, lekarzy, nauczycieli i twórców treści cyfrowych. W 2022 r. eSport zostanie nawet włączony do Igrzysk Azjatyckich.
Najlepsi gracze, tacy jak League of LegendsLee Sang-hyeok, pseudonim Faker, osiągnął ten sam poziom sławy i bogactwa, co idole K-popu. Miliony ludzi oglądają ich grę w Internecie w czasie rzeczywistym. Przed pandemią fani tłoczyli się na arenach e-sportowych, które wyglądały jak skrzyżowanie koncertu rockowego ze stadionem pro-wrestlingowym.
Nie dziwi, że czołowy gracz ma koreańskie pochodzenie. Jang „Moon" Jae Ho jest pięciokrotnym mistrzem świata Warcraft 3, byłym legendarnym graczem Nocnych Elfów w Warcraft 3 i graczem Zergów w Starcraft II. Wygrał trzy telewizyjne ligi narodowe Korei Południowej, a także cztery sezony wojny światowej MBCGame.
Moon był często widziany w Warcraft 3 ze strategiami, które stały się standardem dla wielu graczy nocnych elfów i zostały nazwane „piątą rasą". Uczestniczył i wygrywał najczęściej transmitowane w telewizji gry Warcraft 3 spośród wszystkich graczy Warcrafta 3.
Kiedy Starcraft II został wydany, brał udział w głównych wydarzeniach zarówno dla Starcrafta II, jak i Warcrafta 3, ale Moon ostatecznie przeszedł na Starcrafta II w pełnym wymiarze godzin, kiedy dołączył Fnatic w styczniu 2012 r.
Moon pojawia się w filmie dokumentalnym „Beyond the Game" jako jeden z graczy Warcraft 3.