Alliance był pierwotnie własnością agencji GoodGame. Była to spółka zależna Twitcha, usługi przesyłania strumieniowego gier pod kontrolą Amazona. W 2016 roku Alliance ogłosiła swoją decyzję o opuszczeniu GoodGame i przejęciu w całości na własność graczy. Oznacza to, że członkowie zespołu mają dodatkową zachętę finansową do wygrywania meczów. Zespół ten zwrócił na siebie uwagę stron z zakładami e-sportowymi dzięki wysokim wygranym. Na przykład w 2013 roku wygrali Międzynarodówkę, zdobywając największą wypłatę nagród w historii e-sportu.
Najlepsze drużyny e-sportowe muszą mieć wysoko wykwalifikowanych członków, którzy są w stanie przewyższyć konkurencję. Od czasu ich powstania, Sojusz zwerbował kilka wielkich nazwisk. Na przykład w 2013 roku gracz StarCrafta Naniwa dołączył do ich szeregów. Rok później portale dziennikarskie e-portów poinformowały, że Armada dołączyła do zespołu. Było to znaczące, ponieważ byli uważani za jednego z najlepszych graczy Super Smash Bros. na torze.
Pod koniec 2013 roku drużyna postanowiła zaprzestać rywalizacji w European League of Legends Championship Series. Wydali także SortOf, ich ostatni odtwarzacz Starcraft II. Wynikało to głównie z nowych zasad, które uniemożliwiały agencjom posiadanie wielu zespołów. Był to główny czynnik, który spowodował, że Alliance opuścił GoodGame i zwiększył autonomię graczy. Fani zakładów na e-sporty muszą wziąć pod uwagę tę kwestię, obstawiając zakłady w Sojuszu. Mają doświadczenie w doskonaleniu się w niektórych tytułach, zanim całkowicie je opuszczą.
Czasami mogą wyrzucić graczy z powodu wpływów zewnętrznych. Jednocześnie wielu wschodzących graczy jest zainteresowanych przystąpieniem do Alliance ze względu na to, że nie będą kontrolowani przez dużą agencję. Te zmienne mogą mieć bezpośredni wpływ na kursy zakładów w meczach Sojuszu.