Firma Epic wydała znaczną ilość pieniędzy, aby ustanowić najlepsze turnieje e-sportowe. W 2018 r. firma przeznaczyła sto milionów dolarów na rozwój e-sportu Fortnite, mając ostatecznie na celu zorganizowanie dużego turnieju e-sportowego. Proces ten nie był jednak szczególnie płynną ścieżką.
Problemy techniczne, słaba jakość produkcji i problemy z ruchem w witrynie były plagą wczesnych turniejów. Z powodu opóźnień nawet pierwsze wydarzenie Summer Skirmish musiało zostać odwołane w połowie. Sytuacja stopniowo się poprawiała, ale problemy nadal pojawiały się.
Kwalifikacje do Mistrzostw Świata również miały swoje problemy, zwłaszcza z oszustwami. Ze względu na oszustwa podczas kwalifikacji, znani gracze, tacy jak Xxif i Damion Cook, zostali zawieszeni, ale później przywrócono do gry. W ten sam sposób szybki rozwój Epic oznacza, że nowe funkcje, takie jak wszechmocne Infinity Blade, są często dodawane do tej samej gry tuż przed głównymi turniejami. Mogą one uniemożliwić graczom ćwiczenie wystarczająco dobrze w turniejach e-sportowych.
Zdecydowanie najbardziej imponującym aspektem Mistrzostw Świata jest to, w jaki sposób Epic zdołał włączyć rzeczywistość i cyfrowy wszechświat. Zachęcamy widzów do wykonywania wielu zadań każdego dnia, takich jak odwiedzanie parków rozrywki, w celu zdobycia nagród. Korzyści mogą być czymś tak prostym, jak fizyczna moneta V-dolców, tak jak w grze. Fani mogli kupić na imprezie odzież Fortnite World Cup, a także inne gratisy, takie jak tapety, które są dostępne tylko podczas tej okazji.
Early Access to dobra metoda stosowana przez gigantycznego dostawcę, aby zainteresować ludzi grą. Wymaga to jednak więcej, aby utrzymać zaangażowanie użytkowników, a firma Epic doskonale wykorzystała obie karty. Ratowanie Świata przyciągnęło dużą liczbę osób, które chciały skorzystać z funkcji wczesnego dostępu.
Nawet po tym, jak stał się premium, niektórzy ludzie zostali. Epic następnie udostępnił swój najnowszy tryb jako bezpłatną usługę. Został zaprojektowany jako bonus dla tych, którzy pozostali lojalni wobec poprzednich trybów. Była to również zachęta dla tych, którzy jeszcze nie dołączyli do gry, aby ją wypróbować.