Na polu znajdują się oznaczone miejsca, w których gracze mogą mijać swoje samochody, aby uzyskać zwiększenie prędkości. Przyspieszenia prędkości służą do znacznego zwiększenia osiągów samochodów i mogą dać graczowi wiele korzyści w rozgrywce.
Rocket League została wydana jako modyfikacja Supersonic Acrobatic RPBC. Psyonix opracował samochody bojowe. Jednym z celów firmy Psyonix było sprawienie, aby nierealne samochody sprawiały przyjemność z jazdy bez uszczerbku dla realizmu.
Po opracowaniu Battle-Cars, Psyonix próbował sprzedać grę wydawcy jako grę w piłkę nożną z samochodami napędzanymi rakietami, ale nie otrzymali zainteresowania ze strony wszystkich wydawców. Następnie zdecydowali się opublikować grę samodzielnie w PlayStation Network, prawie bez marketingu.
Gra została pobrana ponad dwa miliony razy. Studio jednak na jakiś czas zrezygnowało z tego, by popracować nad innymi projektami. Inne projekty pomogły wygenerować fundusze, które później zostały wstrzyknięte do Battle-Cars, aby odnieść sukces.
Rozwój Rocket League, który wywodzi się z projektu Battle-Cars, rozpoczął się w 2013 roku i kosztował około dwóch milionów dolarów. Niektóre z poprawek wprowadzonych w celu przekształcenia Battle-Cars w Rocket League obejmowały zwiększenie liczby klatek na sekundę z 30 do 60, aby dostosować je do nowszego sprzętu.
RL eSport
Po wydaniu Liga Rakietowa, stał się stosunkowo popularny na różnych platformach streamingowych, w tym na Twitchu. Pierwsza seria mistrzostw Rocket League odbyła się w 2016 roku, z nagrodą pieniężną w wysokości 55 000 $. Zarobił ponad milion dolarów ze sprzedaży przedmiotów kosmetycznych i skrzynek w grze. Fundusze były wykorzystywane głównie do finansowania innych konkurencyjnych wydarzeń, co spowodowało wzrost popularności gry jako e-sportu.