Początki eSportu sięgają 1971 roku, kiedy interdyscyplinarni studenci uczestniczyli w starej grze Spacewar. Chociaż nie był to eSport per se, utorował drogę do pierwszego konkurencyjnego wydarzenia związanego z grami, mistrzostw Space Invaders z 1980 roku.
Ale jeśli chodzi o zakłady, to dopiero na początku ostatniej dekady zakłady na eSport stały się rzeczywistością. Było to w czasie, gdy scena eSports zaczęła organizować turnieje online dla wielu graczy. Więc zakłady mogły pojawić się na scenie hazardowej wcześniej. Mimo to pojawiły się obawy, że większość graczy, którzy lubili eSport, miała mniej niż 18 lat, co oznacza, że nie wolno im było uprawiać hazardu. Co więcej? Esport był wysoce nieuregulowany, więc pojawiały się problemy z ustawianiem meczów.
Ale wraz z popularyzacją drużyn e-sportowych sprawy przybrały inny obrót. Po pierwsze, e-sport stał się bardziej popularny, przyciągając nawet dorosłych, którym legalnie wolno było obstawiać. Potem pojawiły się ogromne umowy sponsorskie i ogromna oglądalność, które przeniosły e-sport na wyższy poziom.
ESports to konkurencyjna rozrywka, w której profesjonalni gracze mają kontrakty i wysokie wypłaty, podobnie jak tradycyjni profesjonalni sportowcy. Istnieje wiele najlepszych turniejów, które przyciągają miliony dolarów w nagrodach pieniężnych.
Z drugiej strony bukmacherzy wykorzystali stale rosnące zapotrzebowanie na rynki zakładów eSports. Operatorzy spieszą się, aby zaoferować graczom najnowsze rynki eSports, aby uzupełnić wirtualne gry, którym brakuje ludzkiego charakteru.
Ze wszystkich wskazań, zakłady eSports należą do najszybciej rozwijających się kategorii w całej branży hazardu online.
Według ostatnich danych, oczekuje się, że do 2027 r. wielkość rynku zakładów e-sportowych osiągnie aż 205 miliardów dolarów. Co ciekawe, w 2020 r. było ponad 6,5 miliona obstawiających e-sporty. Oczywiście liczba obstawiających e-sporty wzrosła teraz, gdy e-sport jest najnowszy dzieciak na bloku w świecie zakładów sportowych.