Wiadomości

March 9, 2023

Najlepsi gracze e-sportowi wszechczasów

Katarzyna "Kasia" Nowak
WriterKatarzyna "Kasia" NowakWriter
ResearcherHaruki NakamuraResearcher

Sponsorzy, kluby, turnieje, obserwujący i zawodowcy, którzy grają na najwyższych poziomach i utrzymują się z nagród pieniężnych i możliwości sponsorowania, wszyscy przyczyniają się do kwitnącego biznesu e-sportowego na całym świecie.

Najlepsi gracze e-sportowi wszechczasów

Kim są najlepsi sportowcy e-sportowi wszechczasów i jak ich oceniamy?

Tych dziesięciu graczy to najlepsi wszechczasów ze względu na ich niesamowite umiejętności, sławę i wpływ na rozwój e-sportu, mimo że wszyscy osiągnęli swoją sławę w różnych epokach i dla różnych e-sportów. Otworzyli nowy grunt dla swoich organizacji, tytułów i całego e-sportu.

Postawienie tych osób przeciwko sobie byłoby daremnym ćwiczeniem, ale to część przyjemności z listy 5 najlepszych wszechczasów. Porównywanie zawodników z różnych epok lub dyscyplin sportowych wywoła ożywioną dyskusję.

#5: GetT_Prawidłowy

Krzysztof „Get_RiGhT” Alesund wspiął się na szczyt profesjonalnej sceny Counter-Strike 1.6 w 2009 roku, zaledwie dwa lata po swoim debiucie. 

  • Fnatic zgarnął ówczesnego 19-latka po tym, jak poświęcił poprzednie dwa lata na rywalizację o stałą pozycję w najlepszych szwedzkich organizacjach. 
  • Ale pomimo przebywania w towarzystwie czołowych graczy e-sportowych, takich jak f0rest, Patrik „cArn” Sättermon i Rasmus „Gux” Ståhl, to był GeT_RiGhT, który wyrósł na przykład szwedzkiego Counter-Strike 1.6.
  • Jako innowator taktyki zwanej teraz „czajeniem się”, GeT_RiGhT maksymalnie wykorzystał każde otwarcie, jakie dał mu jego skład. Był śmiertelnym przeciwnikiem ze względu na swoją znakomitą celność, czujność i zwinność, które pozwalały mu samodzielnie oczyszczać miejsca bombowe i znajdować wyjście z najbardziej rozpaczliwych sytuacji.

W ciągu pierwszego roku w Fnatic szwedzki gracz GeT_Prawidłowy wygrał 10 turniejów — niesamowite osiągnięcie. Otrzymać_RiGhT i f0rest grali obok SK Gaming przez nieco ponad półtora roku w 2011 roku, który był mniej produktywny niż rok wcześniej. Otrzymać_Dotychczasowe osiągnięcia RiGhT przekraczały najśmielsze marzenia większości jego e-sportowych rywali. O dziwo, Szwed był dopiero na początku swoich przygód.

W ciągu kilku miesięcy od debiutu Counter-Strike: Global Offensive, GeT_RiGhT stał się niekwestionowanym najlepszym graczem w grze. Wracając do rywalizacji z f0rest, obaj stali się jednym z najpotężniejszych duetów w historii historia e-sportu.

Otrzymać_RiGhT zdobył stałe miejsce w panteonie e-sportowej nieśmiertelności dzięki swojej dziesięcioletniej serii niezmiennie doskonałych wyników.

#4: Daigo

Daigo Umehara z Japonii był wczesną międzynarodową gwiazdą e-sportu i jednym z najlepszych graczy e-sportowych na świecie. Kiedy udał się do Stanów Zjednoczonych w 1998 roku i pokonał Alexa Valle'a w Street Fighter Alpha 3, zwiastowało to narodziny legendarnej międzynarodowej rywalizacji, która ostatecznie zdefiniowała najsłynniejsza seria bijatyk wszechczasów.

Umehara, lepiej znany pod pseudonimem The Beast, miał obsesję na punkcie grania w gry wideo w salonach gier w 1991 roku. W 1997 roku Daigo zdobył tytuł mistrza Japonii w Street Fighter.

Mistrzostwa świata w 1998 roku zapoczątkowały nową erę międzynarodowych zawodów, które miały dalekosiężne skutki poza sferą Street Fighter. Zwycięstwo Umehary w najbardziej rozreklamowanej grze w branży gier walki w tamtym czasie oznaczało początek długiej dominacji tego gatunku.

Daigo grał w ponad tuzin tytułów na profesjonalnym poziomie, od Vampire Hunter po Street Fighter 5. Kiedy pokonał Justina Wonga w pojedynku w 2004 roku, z najlepszego gracza Street Fighter na świecie stał się prawdziwym międzynarodowym celebrytą.

Być może już oglądałeś ten film: Daigo jest w swoim ostatnim życiu, a Wong jest gotów to wykorzystać. Daigo wykonuje niewiarygodną sekwencję bloków, aby dokonać cudownego powrotu.

Amerykański magazyn sportowy GamePro porównał moment Daigo / Wong z 2004 roku do kultowego chwytu przez ramię Williego Maysa podczas World Series w 1954 roku. Ten moment reprezentował nie tylko pojedynczą grę, ale całe pokolenie w grze.

Wcześniejsze osiągnięcia Daigo są wystarczająco imponujące, by zagwarantować mu miejsce tutaj, ale to dopiero początek. 

  • Ponad 15 lat później nadal jest jednym z najlepszych graczy na świecie, wygrywając turnieje Evo 2009 i 2010 z rzędu dzięki swojemu słynnemu występowi. 
  • Po zdobyciu drugiego miejsca w Capcom Cup 2015 (i przekazaniu swojej nagrody w wysokości 60 000 $ na cele charytatywne), zdobył dwa tytuły Topanga A-League i dwa tytuły Topanga World League.
  • Daigo ma niezrównane CV, a niesamowita żywotność Bestii nie ma sobie równych u żadnego innego gracza.

#3: las

Patrik „f0rest” Lindberg urodził się w Szwecji, która ma długą historię produkowania jednych z najlepszych graczy e-sportowych na świecie. Występ F0resta w 2009 roku w drużynie Fnatic, kiedy jego bezbłędne występy pomogły im stać się najlepiej zarabiającą organizacją w historii Counter-Strike, jest prawdopodobnie największym osiągnięciem F0resta. W tamtym czasie wielu obserwatorów obawiało się, że ten sport jest bliski śmierci. Lindberg był bez wątpienia najbardziej znanym w e-sporcie poza Azją.

Od swojego przełomu na profesjonalnej scenie w 2005 roku, f0rest niezmiennie jest graczem z najwyższej półki. Były kolega z drużyny, Patrik „cArn” Sättermon, nazwał f0rest najlepszym graczem w lidze i nikt nawet nie mrugnął okiem. f0rest zdobył w swojej karierze ponad 50 medali. Jeśli przeprowadzisz ankietę wśród graczy Counter-Strike i obserwujących, znajdziesz powszechny konsensus.

f0rest ma imponujący dodatek do swojego CV. Oprócz tego, że jest najlepszym graczem w historia Counter-Strike'a, jego błyskotliwość w następcy, Counter-Strike: Global Offensive, była głównym powodem, dla którego Team Ninjas in Pyjamas odniósł bezprecedensowy sukces na mapie LAN 87-0 — to najdłuższy zwycięski bieg w historii e-sportu.

Pięć lat po premierze Counter-Strike: Global Offensive, f0rest nadal jest jednym z najlepszych graczy w Szwecji. Szacunek dla jednego z prawdziwych weteranów branży e-sportowej i jednego z najlepszych graczy e-sportowych na świecie.

#2: Błysk

W latach 1998-2010 nie było bardziej konkurencyjnej sceny Starcraft. Bogactwo i prestiż Starcrafta pozwoliły na rozwój i utrzymanie kwitnącej ekologii od ponad dekady. Gra zakorzeniła się w życiu codziennym w Korei Południowej dzięki relacjom telewizyjnym i kawiarenkom internetowym. Starcraft znalazł się w centrum uwagi, nie zwalniając ani na chwilę, podczas gdy inne gry ostrożnie wkroczyły na rynek.

  • Lee „Flash” Young Ho jest najbardziej znanym i odnoszącym największe sukcesy graczem w Starcrafta. 
  • Wygrał ponad 400 000 $ w turniejach i zarobił setki tysięcy dzięki umowom i sponsoringowi. 
  • Flash zatriumfował w najszerzej oglądanym, dogłębnie analizowanym i najbardziej wymagającym e-sporcie na świecie.
  • Według Liquipedia, Flash ma absurdalny współczynnik wygranych 70% w porównaniu z najlepszymi graczami na świecie, zachowuje rekord najwyższej oceny w historii, jest rekordzistą pod względem najdłuższego obłożenia jako gracz numer 1 na świecie i jest remisowy za większość zwycięstw Starleague w ciągu jednego roku.

Błysk jest symbolem błyskotliwości i dominacji dla wielu obecnych entuzjastów e-sportu. Znany niegdyś z tytułów takich jak „Final Boss” i „The Ultimate Weapon”, grono fanów Lee Young Ho ostatecznie zdecydowało się na prosty pseudonim „Bóg”

# 1: Oszust

Jeśli chodzi o rywalizację w e-sporcie, Lee „Faker” Sang-hyeok jest jak Michael Jordan. Początkowo otrzymał przydomek „Niemożliwy do zabicia Król Demonów” przez Coola (chińskiego gracza, który przeszedł na emeryturę), zyskał popularność wśród publiczności. 

Półbóg League of Legends rządzi sceną, która naprawdę osiągnęła profesjonalny sportowy poziom współzawodnictwa. Jest graczem e-sportowym na świecie w branża League — największy i najbardziej konkurencyjny e-sport. Faker jest nie tylko anomalią pod względem talentu, ale także odnosi niezrównane sukcesy w grze zaprojektowanej w celu ograniczenia wpływu pojedynczego gracza.

Jako sport zespołowy, Liga kładzie nacisk na planowanie, komunikację i współpracę. Chyba że twoim przeciwnikiem jest Faker.

Jako 17-latek w 2013 roku Faker stał się gwiazdą League of Legends po tym, jak został zauważony przez czołową koreańską organizację e-sportową, SK Telecom. Pomimo tego, że był debiutantem, Faker poprowadził SKT do trzeciego miejsca w wiosennym splicie i jest obecnie powszechnie uważany za jednego z najlepszych środkowych graczy na świecie. SKT zdobyło mistrzostwo latem i poprowadziło ten sukces do zwycięstwa w Mistrzostwach Świata w Staples Center w Los Angeles.

Od tego momentu nazwisko Faker kojarzy się z osiągnięciami. 

  • Wraz ze swoim byłym kolegą z drużyny, Bae „Bengi” Seong-woongiem, jest jednym z zaledwie dwóch graczy w historii League of Legends, którzy zdobyli trzy mistrzostwa świata.
  •  Odkąd znalazł się w centrum uwagi, Faker zdobył sześć krajowych tytułów. Trzy z tych zwycięstw odnieśli z rzędu. 
  • Zwyciężył we wszystkich najważniejszych międzynarodowych rozgrywkach ligowych: IEM, All-Stars, MSI i Worlds.

Jest pierwszym e-sportowcem na okładce ESPN The Magazine. W grze takiej jak The League istnienie gracza takiego jak Faker pokazuje fundamentalny talent tego wysiłku, dlaczego widzowie lubią go oglądać i dlaczego szanują go jako sport. Zdobył więcej nagród pieniężnych niż jakikolwiek inny gracz League. 

Entuzjaści, eksperci i gracze powszechnie zgadzają się, że Faker jest KOZOLĄ League of Legends (lub „Najwspanialszym wszechczasów”). Na Mistrzostwach Świata 2022 Faker nie tylko ustanowił kilka nowych rekordów, ale także pokazał wszystkim, dlaczego jest symbolem League of Legends.

About the author
Katarzyna "Kasia" Nowak
Katarzyna "Kasia" Nowak
About

Kasia Nowak, pochodząca z historycznego Krakowa, jest ekspertem w dziedzinie lokalizacji kasyn online w Polsce. Dzięki połączeniu tradycyjnych wartości z nowoczesną wiedzą o grach, rewolucjonizuje polskie doświadczenia z kasyn online.

Send email
More posts by Katarzyna "Kasia" Nowak

Aktualności

Mega Incineroar: zmiana zasad gry czy porażka w rywalizacji?
2024-04-13

Mega Incineroar: zmiana zasad gry czy porażka w rywalizacji?

Wiadomości